Saturday, March 27, 2021

Ћутање је злато

 ....зато ћути бато!

Тако је беше гласила песмица коју сам чуо у "Коларићу Панићу" давне, ко зна које године.

Сада се поставља питање зашто је ћутала глумица Н.Н. и друге. Сви су генерали после битке и сви сумњају или пак блате осумњиченог. Храна за душу, можда и за пишу.

Тешко је ћутати. Мене су ућуткивали, тата, бивша супруга, бивша ташта. И тако....

Док једног лепог дана, или више дана, нисам пукао као промућкана флаша кокаколе кад се отвори одједном. Онда су они заћутали, а ја сам схватио да ћутање није злато. Није ни драње ни викање. Није ни бескрајно трпљење разних притисака који те сабијају и од тебе праве крпу по моделу и жељи оних који воле да ћутиш, кад они не желе да искажеш свој став, а после траже да им причаш и да имате неку комуникацију.

Е па другови, што каже Нејгауз, то се не може.

Може, али су последице такве да ћеш увенути и неће те бити, само ћеш постојати.

Разумем ћутање ових глумица. Нико од мојих родитеља није чуо од мене увреде које сам добијао у школи, понижења која су ми ушла у кости. Било ме је срамота од себе самог и страх од свих и свега.

Млада глумица је осетљива категорија. Да, њу води и амбиција (какав ужасан грех зар не?). Али воде је и осећања стида и поноса, страха и неповерења.

Уосталом, пустимо мало да правосуђе ради свој посао (ако може) и који камен мање и на оне који су оптужени.

Знамо зашто.



No comments:

Post a Comment

Strašna priznanja

Vezali su me Batrgao sam se u sobi za ispitivanje Uzalud su dovikivali da to nije soba za ispitivanje Špric se približava i štrca prvi mlaz ...