Wednesday, November 14, 2018

Кроасан

Скандал у Паризу.
Французи су грозни, срам их било. Какви ниски ударци.
Јесте, тако је.
Сви су грозни, ми смо дивни. Сви нас мрзе и смештају нам. Само су Руси дивни, ако су они који нас воле и који воле Путина.
Баш тако.

Немци су сви грозни, ми смо дивни, ми смо потомци славних бораца! Додуше немамо обавезни војни рок одавно, али нема везе! Ми смо народ диван, наша историја и први светски рат су славне странице! Да, иако нема никакве прославе истог и нема нигде да се купи Наталијина рамонда па да цео град носи, али зато има свашта да се купи. И то врло јефтино у Лидлу и Аману. Мени треба нови тостер, и можда пудинг од чоколаде са ментолом, подсећа на афтер ејт, онај слаткиш. Мњам...а да 11. новамњбар, извињавам се лапсус (једем па тешко причам)..11. новембар...да да...то је дан победе, ове године сто година. Да, јесте. Сећам се како смо то никад учили у школи, јесте.

Французи су бљак. Мада има она супер нова серија њихова, нека спикерка па нека убиства. То волим да гледам. А Немце мрзим, али зато волим Баха и Шумана. Али гадни су. Руси су најбољи, иако те гледају с висине ако не знаш да причаш добро њихов језик.

И шта кажеш, Французи нам га забили? Ма не него ће да кажу мрш! Тачију, и да нас ставе на чело колоне! Шта смо па очекивали?! ШТа смо очекивали од француске спољне политике? Не од народа Француске, њих има их преко 50 милиона! Нису сви исти сигурно!

А да ми мало ипак ставимо прст на чело? Шта смо икада урадили за нас саме, за нашу историју, прославе, јунаке и углед? Где смо лобирали, које смо пријатеље и како стицали? Како смо ангажовали нашу, не малу, дијаспору да нам помогне у Америци, Француској, Британији и Немачкој? Где је то све? Која акција је пала? Или се седело и дробило о политици? Као што се пљује по Нолету кад посрне или као што се пљује по свему и баца ђубре кроз прозор и у реку и у језера?

Искрено, јако сам пристрасан и има народа и земаља које волим баш и оних које много ни не волим, али не мрзим. Конкретно Французи нису моја шоља чаја. Али, нема везе, јер сам убеђен да је суштина да нисмо научили ништа од Арчибалда Рајса, чију књигу сад читуцкам. Нисмо мрднули ни гузицом ни сивом масом (која се претвара у пинк масу полако) да нешто урадимо од ове лепе земље и свега што нам је дато у аманет, сећање, историју и у могућност за неку будућност!



Одох да грицнем кроасан, јел сам сад издајник?

No comments:

Post a Comment

Strašna priznanja

Vezali su me Batrgao sam se u sobi za ispitivanje Uzalud su dovikivali da to nije soba za ispitivanje Špric se približava i štrca prvi mlaz ...